18 Ağustos 2011




















Lezzet Dergisinden,,

Kızların özel isteği ile lezzet dergisinden bu köfteyi yaptım. Ben ek olarak altına patlıcan koydum, beğenildiğini söyleyebilirim. Ramazanda en çok işten gelip rahat rahat yemek hazırlamayı sevdim, istediğim gibi mutfağımda zaman geçiriyorum mübarek ayda yemek yapmak daha da bir zevkli...

Güveçte Kaşarlı Köfte

Malzemeler;


Köfte için;
-400 gr kıyma
-2-3 yk. galeta unu
-1 baş soğan
-2 diş sarımsak
-Kimyon, karabiber, kekik, tuz
Sos için;
-4-5 adet rendelenmiş domates
-1 yk. salça
-1 kesme şeker, tuz, biraz karabiber
-Sıvıyağ
-Kaşar peynir
-3 adet patlıcan





















Yapılışı;

-Köfte malzemeleri ile köfteyi hazırlayıp dinlendirelim
-Patlıcanları soyup halka doğrayalım, tuzlu suda biraz bekletip kızartalım
-Domatesleri rendeleyelim ve sıvıyağda biraz pişirelim
-Salçayı, şeker, tuz ve karabiberi ekleyip 4-5 dak. daha pişirelim
-Köfteyi sıvıyağda kızartalım
-Güveç veya borcamın içine önce patlıcanları sonra köfteyi döşeyelim
-Üzerine sosu dökelim ve fırında 10 dak. pişirelim
-Üzerine kaşar rendesini serpip 5-6 dak. daha pişirip fırından alalım.
Afiyetle..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani