15 Mart 2010















Cheesecake,,Bayılırım

Çok severek yapıyor ve yiyorum cheesecake'i, yiyorum ama yememem lazım,,,Yoksa sonum feci olacak. Çok beğenerek takip ettiğim
Oburum Ben'in tarifini denedim, çok hafif oldu. Karamel sosu tam tadında ve kıvamında, karameli çok sevdiğim için resmen sıvadım, tarife geçelim..


Karamelli Cheesecake

Malzemeler;

Taban için;
-1pk.yulaflı bisküvi
-3 yk. tereyağı
-1/2 bardak dövülmüş ceviz


Kreması;
-2 kutu labne peyniri
-1 su bardağı pudra şekeri
-3 yk.un
-3 yumurta
-2 paket vanilya
-200 gr ekşi krema yerine(1 su bardağı yoğurda 3 yemek kaşığı erimiş margarini ekleyip iyice çırpın)

1 elma, 2 yk.şeker, 1 tatlı kaşığı tarçın

Karamel sos için;
-1/2 bardak şeker
-1/4 bardak krema
-3 yk. tereyağ

Şekeri kısık ateşte eritelim, eriyince tereyağını koyup iyice karıştıralım. Ocaktan alıp kremayı ekleyelim, sos hazır, 15 gün dolapta durabiliyormuş.















Yapılışı;

-Tabanı yapmak için tereyağını eritelim, bisküvi ve cevizi rondodan geçirip tereyağ ile iyice karıştıralım.
-Karışımı yağlı kağıt serili kelepçeli kalıba bastırarak yayalım, 160-170 derecede 10 dak. pişirip fırından alalım.
-Ekşi krema hariç diğer krema malzemelerini ayrı bir kapta mikser ile iyice karıştıralım, daha sonra ekşi kremayı ekleyip çırpalım
-Pürüzsüz karışımı kalıba boşaltalım
-Elmaları soyup küp doğrayalım, şeker ve tarçınla 5 dak. kadar pişirip kalıptaki kremanın kenarlarına gelecek şekilde dağıtıp üzerlerine hafif bastıralım
-170 dereceli fırında 20 dakika pişirip sonra ısıyı 150 dereceye alalım
-Hafif sallayarak piştiğini kontrol edelim,çok az hareket varsa pişmiş demektir
-Fırından çıkarıp soğumasını bekleyelim, soğuduktan sonra 1 gece dolapta dinlendirelim
-Servis yaparken karamel sosunu dökelim..

Bu kadar uzun anlattım ama çok kısa sürede ve çok kolay yapılıyor..

1 yorum:

  1. Afiyet şifa olsun Kübra abla. Bu tarifi ben de çok beğenerek yiyorum. Cheesecake'in kötü huylarından birisi, insana içinde peynir olduğunu düşündürüp "ye, ye" sağlıklı diyerek dürtmesi :)
    tavsiye: günü en fazla 2 dilimle kurtarmak :)

    Esenlikle abla,
    Elif Damla

    YanıtlaSil

Ispanak Borani