27 Aralık 2022

Fellah Köftesi


Acısı, ekşisi ve bol salçalı sosu ile çok iyi hem de çokk, tarif canım Solmaz ablamın, tarifi püf noktaları ile paylaştı benimle, ilk denemede süper oldu, deneyin derim.


Fellah Köftesi

Malzemeler;

Köftesi için (4-5 kişilik)
-1 su bardağı köftelik bulgur (250 ml bardak ile)
-1/2 su bardağı irmik
-1 su bardağı kadar un
-1 su bardağı kadar oda sıcaklığında su
-Tuz 
Sos için;
-2 diş dövülmüş sarımsak
-1 yemek kaşığı biber salçası
-1 yemek kaşığı domates salçası
-1/2 su bardağı kadar domates püresi (ben yazın hazırladıklarımdan kullandım)
-1 limon suyu
-Zeytinyağ (1/2 çay bardağından biraz fazla kullandım)
-1 tatlı kaşığı nane
-1 çay kaşığı karabiber
-1 çay kaşığı acı pul biber


 Yapılışı;

-Bulgura suyu ekleyip karıştıralım ve irmiğini, tuzunu koyalım
-Unu yavaş yavaş ekleyelim
-Hamur orta sert ve dağılmadan kolayca yuvarlanan bir kıvama gelince tamamdır
-Misket kadar toplar yapıp, serçe parmağımızla ortasına hafif bastırarak şekillendirelim
-Ben akşamdan yapıp dolaba koydum
-Sos için önce rendelenmiş sarımsağı yağda biraz çevirip önce salçaları sonra diğer malzemeleri ekleyelim
-3-4  dakika pişirelim
-Büyükçe bir tencerede bol su kaynatalım içine biraz tuz ve yarım limon sıkalım
-Kaynayan suya köfteleri atıp yarım saat kadar haşlayalım, köfteler haşlanırken dağılıyorsa bir yerlerde yanlışınız var demektir
-Haşlanan köfteleri sıcak sosun içine koyup hırpalamadan karıştıralım
-Servis tabağına alalım ve üzerine bol maydanoz serpip servis edelim.
Afiyetle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani