7 Ocak 2023

Pırasalı Börek


Dilerim herkes iyidir, hoştur🌼
Börek severlere gelsin bu tarifte, pırasalı börek yapmıştım, eminim seveceksiniz.
Afiyet olsun🌸


Pırasalı Börek

Malzemeler;

-3 adet yufka
-1/2 kg pırasa (ince doğranmış)
-1 adet havuç
-1/2 demet doğranmış dereotu
-150 gr kadar beyaz peynir
-1 limon kabuğu rendesi
-1 çay kaşığı kadar muskat rendesi
-Tuz, karabiber, zeytinyağ
Sıvı harcı için;
-2 adet yumurta (1 yumurtanın sarısını üzeri için ayıralım)
-1 çay bardağı süt
-1/2 çay bardağı zeytinyağ
-Tuz,
-Susam veya çörekotu


Yapılışı;

-Öncelikle fırını 180 derecede ısıtalım
-Pırasayı, rendelenmiş havuç ve biraz tuz ile zeytinyağında yumuşayana kadar çevirelim
-Ilındıktan sonra peyniri ve diğer malzemelerle karıştıralım
-Diğer tarafta süt, yağ, yumurta ve tuzu iyice çırpalım
-Yufkanın birini yayalım ve yarısına gelecek şekilde sıvı harç ile iyice soslayalım
-Diğer yarıyı üzerine katlayalım 
-Resimdeki gibi harçın 1/3 ünü serip rulo yapalım ve gül böreği gibi saralım
-Yağlı kağıt serili tepsiye yerleştirelim
-Diğer yufkalarıda aynı şekilde hazırlayıp resimdeki gibi tepsiye yerleştirelim
-Kalan harcı yufkaların üzerine sürelim, ayırdığımız yumurta sarısını da sürüp üzerini istediğiniz gibi süsleyip fırına verelim
-Altı ve üzeri kızarana kadar pişirelim
-İlk sıcağı çıktıktan sonra servis edin.




 

2 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Benim gibi hala blog yazanları görmek beni mutlu ediyor. Ben de tarif defteri olarak geleceğe bırakmak istediğim için devam ediyorum

    YanıtlaSil

Ispanak Borani