17 Ocak 2021

Haşlama Et


Çok soğuk, karlı ama bizim buralarda sadece havada uçuşan kar manzaralı bi'karantina gününden herkese selam olsun😉 çok bekledik ama kar bizi yine geçiştirdi😔 neyse önemli olan yağması, yağmura ve kara çok ihtiyacımız var, bol bol yağdır Allahım...
Ve şimdi yine 'ben nasıl yapıyorum' tariflerden biri, haşlama et, bakın bakalım ben nasıl yapmışım, sağlıcakla kalın.



Haşlama Et

Malzemeler;

-750 gr kadar haşlamalık et
-1 büyük baş soğan
-2 diş sarımsak
-3 adet haşlamalık patates
-1 büyük havuç
-3-4 yemek kaşığı kadar zeytinyağ (isteyen tereyağ kullanabilir)
-1 yemek kaşığı dolusu un ( ben karabuğday unu kullandım, istediğiniz unu kullanabilirsiniz)
-1 çay kaşığı karabiber
-1/2 çay kaşığı zerdeçal (yoksa sorun değil)
-1/2 çay kaşığı acı pul biber
-1 çay kaşığı kekik
-10-15 dal maydanoz
-1/2 limon suyu
-Tuz



Yapılışı;

-Etleri bir tencereye alın ve üzerini 3-4 parmak geçecek kadar su koyup iyice haşlayın
-Etler haşlandıktan sonra başka bir tencerede yarım ay doğranmış soğan ve sarımsakları yağda 1-2 dakika çevirin
-İçine iri doğranmış havuç ve patatesleri atın kısık ateşte 2-3 dakika çevirin
-Daha sonra etleri ve et suyunu ekleyin (suyunu süzerek ekleyin)
-Unu biraz su ile inceltip ekleyin
-En son baharatları ve tuzunu koyun, havuçlar pişene kadar pişirin
-İndirmeye yakın doğranmış maydanozları, limon suyunu ekleyin ve karıştırın
-1-2 dakika daha kaynatıp altını kapatın
-10-15  dakika kadar dinlendirip servis edin


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani