15 Kasım 2019

Ekşili Kapuska


Benim bildiğim kapuska pirinçli, biraz sulu, hafif acı, etli veya kıymalı veyaa etsiz yapılır, o şekil yani...Şimdi vereceğim tarif kapuskanın boyut değiştirmiş hali yada çok açtım bana öyle geldi 😉 yok yokk gerçekten çok lezzetli oldu, bir limon yemeği bu kadar mı değiştirir, limon sıkmadan tadına baktım sonra limonlu halini yedim, ayy ne diyeyim yapın farkı görün, biz de bundan sonra böyle pişecek nokta.
Tarif için Canan Hastürk Hn. teşekkürler


Ekşili Kapuska

Malzemeler;

-1/2 orta boy beyaz lahana
-100-150 gr kadar kıyma
-2 baş soğan
-5 diş sarımsak
-1 yemek kaşığı domates salçası
-1 yemek kaşığı biber salçası
-2 adet doğranmış domates
-1 adet limon suyu
-2 yemek kaşığı tereyağ
-2-3 yemek kaşığı sıvı yağ
-Karabiber, toz kırmızı biber, zerdeçal, pul biber, tuz, arzuya göre sumak

 Yapılışı;

-Lahanayı doğrayıp, yıkayın
-Soğan ve sarımsakları doğrayıp yağda çevirin
-Sonra kıymayı ekleyin ve kavurun
-Salçaları ve doğranmış domatesi ekleyin, karıştırın
-Baharatları ekledikten sonra 1/2  çay bardağı su koyun ve üzerine lahanaları ekleyin
-Kısık ateşte pişirmeye başlayın
-Lahanalar söndükten sonra karıştırın, kendi suyu ile pişsin
-Ben 1 saatten fazla pişirdim, lahanalar yumuşayana kadar
-Lahana yumuşayınca üzerine limon suyunu dökün ve karıştırıp altını kapatın
Afiyetle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani