25 Şubat 2019

Kıymalı Karnabahar Graten


 Karnabahar, çok severim, haşlanırken yaydığı kokusunu da her güzelin bir kusuru var deyip hoş görmek lazım, gerçi ben haşlarken içine bir dilim limon atıyorum biraz kokuyu engelliyor. Kıyma ve beşamel sos karnabahara çok yakışıyor, fırında piştiği için de lezzet ikiye katlanıyor, ya da ben çok sevdiğim için bana öyle geliyor, neyse deneyeceklere afiyet olsun...

 Karnabahar Graten

Malzemeler;

-1 küçük boy karnabahar
- 400-500 gr kadar kıyma
-1 baş soğan
-2 diş sarımsak
-1 yemek kaşığı dolusu domates salçası
-2/3 çay bardağı sıvı yağ (ben fındık yağı kullanıyorum)
-1 çay kaşığı karabiber
-1 çay kaşığı yenibahar
-Tuz
Beşamel için;
-1/2 su bardağı un
-3 su bardağı süt
-1 yemek kaşığı dolusu tereyağ
-2-3 yemek kaşığı zeytinyağ
-Tuz, muskat (yoksa sorun değil)
-1 su bardağı kadar kaşar rende

 Yapılışı;

-Kaynayan suya çiçeklerini birbirinden ayırdığınız karnabaharı ve bir dilim limonu atalım
-Karnabahar yumuşayana kadar haşlayıp ve süzelim
-Diğer tarafta yemeklik doğranmış soğan ve sarımsağı yağda çevirelim daha sonra kıymayı koyup kavurmaya devam edelim
-Kıyması iyice kavrulunca salçasını ve baharatlarını ekleyelim
-2-3 dak daha kavurduktan sonra altını kapatalım
-Beşamel için tereyağını ve sıvı yağı eritip ununu koyalım 5-6 dak kavuralım un kokusunu duyana kadar
-Sonra sütünü yavaş yavaş ekleyelim ama bu arada sürekli karıştıralım ki topaklanmasın
-Kaynamaya başlayınca muhallebi kıvamında olmalı, 1-2 dak karıştırarak kaynatalım
-1 çak kaşığı kadar muskat rendeleyelim ve tuzunu ekleyip altını kapatalım
-Kare büyük borcama karnabaharları yayalım 
-Üzerine kıymayı ve en üste beşamel sosunu yayalım
-Kaşar rendesini serpiştirelim
-180 derecede ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirelim, tahminen 25-30 dakika kadar
-Biraz dinlendikten sonra servis edelim
-Afiyetle


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani