10 Şubat 2010

Bademli Çikolatalı Kek





















Harika Bir Kek,,

Bu aralar yaptıklarımı eklemek bile zor geliyor, tembelleştim mi, yoksa vakit mi ayıramıyorum bilemedim. Bu keki apar topar yaptım, sadece tadına baktım, çok güzel olmuş ama yememem lazım yoksa görenler tanıyamayacak:(
Yağım çok oda sıcaklığında değildi onun için kek de delikler oldu, bile bile lades yani, deneyeceklere dipnot olarak belirtmek istedim, yağ yumuşak olacak..






















Bademli-Çikolatalı Kek

Malzemeler;
-4 yumurta
-180 gr şeker
-150 gr un
-100 gr tereyağ
-100 gr margarin
-200 gr ince çekilmiş badem
-2,5 pk(80gr'lık)bitter çikolata
-1 çorba kaşığı rende çikolata
-1 limon kabuğu rendesi veya limon esansı
-1 pk. dr.oetger glazür

Yapılışı;

-Çikolatayı benmari eritelim
-Yağı ve şekeri iyice çırpalım
-Yumurtaları ekleyelim
-Daha sonra unu, çikolatayı, bademi ve limon kabuklarını katıp karıştıralım
-Yağlanmış kalıba boşaltalım
-170 derecede ısıtılmış fırında 30-35 dak. pişirelim
-Glazürü paketteki tarife göre hazırlayalım ve soğuk kekin üzerine dökelim.
-İsterseniz glazür kullanmayıp pudra şekeri serpebilirsiniz
-Ben büyük kalıba döktüğüm için çok ince oldu, küçük bir kalıp dahi iyi olur sanırım
...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani