14 Temmuz 2021

Kabak Tempura


Artık mümkün olduğunca kızartma yapmamaya çalışıyorum, sebzeleri fırında veya tost makinesinde azıcık yağ ile kızartıyorum, arada bir tabii ki yapıyorum hele tempura olunca çok lezzetli oluyor.
Şimdi biraz tempuradan bahsedeyim, tempura Japonlara ait bir kızartma tekniği, sebze, deniz mahsulleri veya tavuğun unlu bir karışıma bulanıp kızgın ve derin yağda kızartılması. 
Babaanneciğim yapardı nur içinde yatsın, ne bilsin Japon tekniğini o da büyüklerinden görmüş, ben de ondan öğrenmiştim.
Hadi bakalım ben nasıl yapmışım yazayım...
 

Kabak Tempura

Malzemeler;

-2-3 adet kabak (ben Girit kabağı kullandım)
-1-2 yemek kaşığı un
-1-2 yemek kaşığı nişasta
-1 şişe soda
-Tuz, sıvı yağ (ben zeytin yağ kullandım)
Malzemeleri kabağınızın miktarına göre azaltıp, çoğaltabilirsiniz
-Sarımsaklı yoğurt, pul biber


Yapılışı;

-Un, nişasta ve tuzu karıştırın
-Sodayı yavaşça ekleyin ve bir taraftan da karıştırın topaklanmasın, yani sodanın hepsini kullanmayabilirsiniz
-Krep hamuru kıvamında ne çok sıvı ne de koyu bir kıvamı olmayacak
-Soyup halka doğradığınız kabakları bu karışıma bulayıp kızgın, derin yağda kızartın
-Havlu kağıt üzerine alın, biraz beklettikten sonra servis tabağına alın ve istediğiniz gibi servis edin


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani