19 Haziran 2021

Çilek Reçeli

Reçel zamanı geldi, çilekler harika, gördüğüm her çileği reçel yapmak istiyorum, mis gibi kokusu, lezzeti, görüntüsü ile çok güzeller🥰 şimdi çilek reçelini ben nasıl yapıyorum hemen yazayım, hadi bakalım reçel kokmayan mutfak kalmasın🍓


Çilek Reçeli

Malzemeler;

-1 kg çilek
-1/2 kg şeker
-1 limon


Yapılışı;

-Çilekleri yıkayın paklayın ve süzün
-İri çilekler varsa ikiye, üçe bölün
-Derin tencereye alın şekerini ve limonun suyunu ekleyin, karıştırın
-10 dakika kadar bekletip ocağa koyun
-Orta ateşte kaynamaya başlayınca 10 dakika kadar, çilekler biraz yumuşayana kadar kaynatın
-Kevgirin tersi ile çilekleri biraz ezin, püre gibi olmayacak, bütünlükleri biraz bozulacak ( resimlerde görebilirsiniz)
-Üzerinde biriken köpükleri kevgirle alın
-Yaklaşık yine orta ateşte 15 dakika daha kaynatıp kıvamına bakın, ( ben tırnağımın üzerine kaşıkla bir damla damlatıyorum, damla tırnağımın üzerinde top halinde kalırsa olmuş demektir, hemen akıp giderse biraz daha kaynatıyorum)
-Soğuyunca kavanozlara boşaltın, buzdolabında saklayın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani