18 Nisan 2021

Çullama Köfte


Afyon’un yöresel lezzeti çullama köfte, lezzeti kadınbudu köfteyi andırıyor aslında, yapılışı farklı tabii ki, sosu ve sarımsaklı yoğurt ile  çok başka bi havaya bürünüyor, yanına acılı ve bol otllu bir patates kavurması ve piyaz yaptım mis gibi oldu, ben sevdim, farklı bi şeyler denemek için ideal, afiyet olsun
Tarif için yemek.com’a teşekkürler.


Çullama Köfte

Malzemeler;

-500 gr kıyma
-1 çay bardağı ince bulgur
-1 baş soğan
-1/4 demet maydanoz
-1er çay kaşığı karabiber, kimyon, yenibahar
-3 çay kaşığı tuz
Kaplaması için
-3 yumurta
-1 yemek kaşığı yoğurt
-3 yemek kaşığı un
-1/2 çay kaşığı karbonat
-1/2 çay kaşığı tuz
Sos için
-1 yemek kaşığı tereyağ ( ben 3 yk kaşığı zeytinyağ kullandım)
-1 su bardağı rende domates
-tuz, karabiber, pul biber ve nane

-Az sarımsaklı süzme yoğurt


Yapılışı;

-Soğanı rendeleyin, bulgurla yoğurun
-Kıymayı ve baharatları ekleyip 10 dakika iyice yoğurun, 15 dakika kadar dolapta dinlendirin
-Sığ bir tencereye 4-5 parmak kadar su koyıp kaynatın ve kaynayınca altını kısın
- Köfteyi şekillendirip kaynayan suya birbirlerine değmeyecek şekilde koyup 2-3 dakika kadar haşlayın, kevgir ile havlu kağıt üzerine alın
-Köfteler soğurken kaplama sosunu hazırlayın
- Bütün malzemeleri karıştırıp iyice çırpın
-Tavaya 1 parmak kadar yağ koyup ısıtın
-Köfteleri sosa bulayıp kısık ateşte kızartın, ateşin harlı olmaması önemli
-Sosu için domates ile yağı ocakta pişirin, sulu kalmasın, baharatları ekleyip altını kapatın
- Köfteleri istediğiniz gibi sos ve yoğurt ile sıcak servis edin

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani