5 Mart 2021

Karnabahar Köftesi


Uzun bi aradan sonra tekrar merhaba, elim varıp bir türlü bloğu güncelleyemedim ve malesef ara çok açıldı🙁,  neyse  şimdi size yaptığım karnabahar köftesini anlatayım, glutensiz beslenenler için çok ideal, Defnem de glutensiz beslendiği için sanırım böyle tarifleri sık paylaşacağım, ben karnabaharı çok severim ki bu halinide çok sevdim, hele sıcakken sarımsaklı yoğurt ile çok güzel oluyor, afiyetle...


Karnabahar Köftesi

Malzemeler;

-1 küçük boy karnabahar
-1 küçük soğan
-1 diş sarımsak
-2 yumurta
-2 kaşık un ( ben karabuğday unu kullandım, normal un da olur)
-1/2 demet maydanoz
-Damak zevkinize göre istediğiniz baharatlar ( ben azar azar karabiber, nane, kişniş, zerdeçal, pul biber, köri, kimyon kullandım)
- Tuz ve sıvıyağ ( zeytinyağ kullandım)


Yapılışı;

-Karnabaharı çiçeklerine ayırıp rondoda iyice çekin, sonra soğan ve sarımsağı ekleyip tekrar çekin
-Diğer malzemeleri ekleyin ve yoğurun
-Un az gelirse biraz daha ekleyin ama çok değil, yumuşak ve ele biraz yapışan bi’kıvam olacak
-2-3 yemek kaşığı yağı tavada biraz kızdırın
-Şekil verdiğiniz köfteleri orta ateşte kızartın ( bir tarafı kabuklanmadan çevirmeyin, sizi uğraştırmasın)
-Sıcak veya soğuk nasıl isterseniz servis edin.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani