22 Mayıs 2020

Bakla Kızartma



Uzun bir ara verdim bu sefer, mübarek ramazan ayı bitti ben çokk şeyler yaptım ama hiç birini paylaşmak içimden gelmedi, sebebini bilmiyorum. 
Neyse şu baklayı bir anlatıp kaçayım, benim gibi bakla ile aranız pek yoksa ve evde de bakla varsa ki ben almadım :) bir de böyle deneyin derim, güzeldi, sevdim...


Bakla Kızartma

Malzemeler;

-1/2 kg bakla
-1 adet yumurta
-1/2 su bardağı mısır unu
-Sıvı yağ
-1 su bardağı yoğurt (süzme yoğurt ile yarı yarıya karıştırdım)
-5-6 dal dereotu
-1 diş sarımsak
-Tuz

Yapılışı;

-Baklayı ayıklayıp unlu suda biraz bekletip daha sonra yıkayıp ve süzgece alalım
-Kaynayan suya baklaları atıp haşlayalım, sanırım 10 dakika kadar haşlandılar , kontrollü gidin çok haşlanıp ezilmesinler
-Direk soğuk suya alıp sonra da süzdürelim
-Yağı kızdıralım, baklaları kurulayalım
-Baklaları önce çırpılmış yumurtaya daha sonra mısır ununa bulayıp kızartalım, yine kontrollü yağda fazla kalırlarsa kururlar
-Havlu kağıt üzerine alalım ve tuz serpelim
-Sarımsaklı, dereotlu bir yoğurt sos hazırlayalım ve birlikte servis edelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani