15 Ekim 2018

Muhammara


 Muhammara, ilk defa yaptığım ve yediğim, çokkk beğendiğim, bu zamana kadar neden denemedim dediğim harika bir lezzet. Farklı yapılış tarzları var, ben közlenmiş biber ile yapılanı tercih ettim, köz kokusunu ve tadını çok severim, daha bitmeden biberleri közleyip hazırladım bile tekrar yapacağım tabii ki, denemenizi isterim. Afiyetle.

 Muhammara

Malzemeler;
-4 adet közlenmiş soyulmuş kapya biber
-3 dilim bayat ekmek içi
-1 yemek kaşığı biber salçası
-1 temek kaşığı domates salçası
-1 tatlı kaşığı acı biber (acısı size kalmış sevmeyen koymayabilir)
-1 diş sarımsak
-1 su bardağı kadar ceviz
-2 yemek kaşığı nar ekşisi
-1/4 adet limon suyu
-1/2 çay bardağı kadar zeytinyağ
-Tuz
 Yapılışı;
-Bütün malzemeleri rondodan geçirin
-Tadını kontrol edin, tuzu yağı limonu eksikse ekleyebilirsiniz
-Rondonuz yoksa biberleri minicik doğrayıp diğer malzemeleri döverek birbirine karıştırabilirsiniz
-Ben ceviz ve nar ekşisi ile süsleyip servis ettim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani