21 Kasım 2010

Karaköy Poğaçası



















Mayalanmasını Bekleyemedim,,
Artık her yaptığımı siteye koyamıyorum, fotoğraflarını çekmek bile zor geliyor...Bu poğacayı yapalı çok oldu, zamanım olmadığı için tam mayalanmasını bile bekleyemedim ama yine de fena olmadı diyebilirim...

Karaköy Poğaçası

Malzemeler;

-4 bardak un
-2 yumurta
-250 gr margarin (yumuşak)
-1 y.k. şeker

-1 y.k. kuru maya
-4-5 y.k. ılık su
-Tuz
-2 yumurta sarısı (üzeri için)


























Yapılışı;

-Unu yoğurma kabına alalım ve ortasını açalım
-Suyu ve mayayı ortasına koyup elimizle karıştıralım
-Margarin, şeker, tuz ve yumurtayı ekleyip unuda yavaş yavaş katarak yoğuralım
-Hamuru 15 eşit parçaya bölüp elimizle yassı şekiller yapalım
-Fırın tepsisine dizip üzerini temiz bir bezle kapatalım ve 15-20 dak. dinlendirelim
-Daha sonra yumurta sarılarını sürüp 180 derecede ısıtılmış fırında 20-25 dak. pişirelim.

5 yorum:

  1. kubra her yaptıgımızı koyamıyoruz evet bende koymuyorum koymam lazım dıyede kendımı heba etmıyorum :) hayatımız sırf blogumuza baglı degıl daha farklı öncelıklerımız var:))
    bence guzel kabarmıslar,ellerıne saglık...

    YanıtlaSil
  2. Aynen katılıyorum, sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Ne nefis kızarmışlar!
    Harika görünüyor.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Beğendiğinize sevindim,sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize saglik , cok guzel gorunuyorlar :) Tarifinizi denemk istiyorum ancak kafama takilan birsey var ; 2 yumurta icine konacak , ekstradan 2 yumurta sarisi uzerine mi , yoksa 2 yumurta , aki icine sarisi uzerine mi ? Tesekkurler ...

    YanıtlaSil

Ispanak Borani