3 Temmuz 2006


Balık Ziyafeti,

Bu hafta sonunu kızkardeşim Nevra ve eşi Hüseyin'nin daveti üzerine Yalova'da geçirdik. Annem ve babam da oradaydı, malum bizde elektrik kesintisi mağdurlarındanız. Gerçi bu kesinti işimize yaradı, bizim evin beyleri maç seyredemeyince balkonda mum ışığında hoş sohbetlerimiz oldu. Bu sohbetlerin çoğunda ben yoktum, çünkü sıcağın beni çok etkilediği ve cumartesi gününün sıcağıda düşünülürse, uykuda kiminle sohbet ettim bilinmez.
Pazar günü dönüşte feribottan içince bizim yol yine balıkçıdan geçti, ama bu sefer bende bu ziyaretten çok memnun kaldım. Yaşasınnn.. kalamar ziyafeti, evde hiç yapmamıştım, balıkçının harika tarifiyle pişirilen kalamar ve somona bizim evin cadıları bile bayıldılar. En kısa zamanda tekrarlayacağımıza eminim.....

Taratorlu Kalamar

Malzemeler:

-1 kg kalamar
-2 şişe soda
-1 silme yemek k. tozşeker
-1 tutam karbonat
-1 tatlı kaşığı tuz
-1 su bardağı un

Tarator Sos

-1 su bardağı yoğurt
-2 diş dövülmüş sarımsak
-3 dilim ıslatılıp iyice sıkılmış bayat ekmek içi
-Tuz

Yapılışı:

-Bir şişe soda, tuz, şeker, karbonat ve kalamarı karıştırıp 1-2 saat bekletelim
-Kalamarları süzüp iyice yıkayalım ve bir kaba dökülmüş dığer sodanın içine atalım
-Sodanın içinden kalamarları teker teker alıp una bulayalım ve kızgın yağda pembeleşene kadar kızartalım
-Yoğurt, ekmek, tuz ve sarımsakla hazırladığımız tarator sos ile servis yapalım.

Kekikli Somon

Malzemeler:

-4 dilim somon
-1 yemek kaşığı kekik
-Tuz, kırmızı pul biber


Yapılışı:

-Yıkanan somonları iyice kurulayalım
-Kekik, tuz ve pul biber karışımına bulayıp teflon tavada kendi yağıyla kızartalım.
Afiyet olsun.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani