20 Haziran 2006


Pazar Günü Börek Yaptım......


Ispanaklı böreği pek sevmem ama bir arkadaşımda yediğim börek çok hoşuma gitti, içine peynir ilavesiyle daha da hoş olduğunu düşünüyorum. Babalar gününede iyi denk geldi, ilk defa yaptığım ıspanaklı böreğin tarifine geçelim.

Ispanaklı Börek

Malzemeler:

-1 kg yufka
-300-400 gr. ıspanağın yaprakları
-250 gr lor veya beyaz peynir
-2 bardak süt
-1/2 bardak sıvı yağ
-2 yumurta
-Tuz, karabiber, susam

Yapılışı:

-Temizlenmiş ve iri doğranmış ıspanakları 2-3 yemek kaşığı yağ ile harlı ateşte 4-5 dak. çevirelim
-Soğuyan ıspanağın içine peyniri, tuzu ve karabiberi ekleyelim
-Sütün içine yağ, 1 yumurta+1 yumurta akını ekleyip çırpalım
-Yağlanmış tepsiye yufkaların birini kenarları sarkacak şekilde serelim, üzerine sütlü karışımdan sürelim
-İki yufkayı dörde bölüp tepsiye yerleştirirken sütlü karışımı her kata sürelim
-Araya ıspanağı yayalım ve kalan iki yufkayada aynı işlemi uygulayalım
-Kenarlardan sarkan yufkayı bohça şeklinde kapatalım ve yumurta sarısını üzerine sürelim.
-Arzuya göre üzerine susam veya çörekotu serpelim
-180 derece fırında altı ve üstü kızarana kadar pişirelim.

1 yorum:

  1. Ne de güzeldir "ilk defalar". Düşünüyorum da şimdi, kimbilir ben ne zaman ilk defa ıspanaklı börek yapmıştım? Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Ispanak Borani