13 Haziran 2022

Limonlu Brownie (Blondie)




Limon benim olmazsa olmazlarımdandır, galiba sadece çayı limonlu içemem onun dışında limonu her yerde kullanabilirim. Ekşiliği, kokusu, rengi ile muhteşem bence,
Defnecim benim limon sevdamı bildiği için bu sefer browniyi limonlu yaptı, tabii ki çok güzel oldu.
Tarifi aşağıya bırakıyorum, belki denemek istersiniz, yanına bir top dondurma eklemeyi unutmayın ama...


Limonlu Brownie

Malzemeler;

-150 gr beyaz çikolata
-100 gr tereyağ
-1/2 su bardağı şeker (200 ml bardak ile)
-3 yumurta
-1/2 limon suyu
-1 limonun kabuğu
-1 su bardağı un
-1 pk vanilya
Üzeri için;
-1 su bardağı  pudra şekeri
-1 adet küçük limonun suyu
-1/2 ince rendelenmiş limon kabuğu


Yapılışı;

-Tereyağını benmari eritin (yani kaynayan suyun buharına kasenizi oturtun ama suya değmeyecek sadece buharında eriyecek)
-Eriyen tereyağına çikolatanızı ekleyin ve sıvı hale gelinceye kadar iyice eritin, karıştırın
-Diğer tarafta şeker, yumurta ve vanilyayı iyice çırpın, köpük köpük olsun
-Limon suyu ile limon kabuğunu ekleyip karıştırın
-Eriyen çikolatayı yavaş ekleyip karıştırın
-En son ununu da ekleyip yavaş yavaş iyice karıştırın
-Yağlı kağıt serili küçük bir fırın kabına boşaltın (küçük kare borcam olabilir) (biz ekstra evdeki fındık krokanı üzerine serpiştirdik, orijinal tarifte yok)
-170 derecede ısıtılmış fırında 20-25 dakika pişirin
-Fırından çıkarıp soğutun
-Üstüne dökeceğiniz malzemeleri iyice çırpın, krema gibi olunca browninin üzerine dökün
Ben dolapta beklettim, soğuk seviyorum
Dondurma ile servis edebilirsiniz






 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani