10 Eylül 2020

Kaya Kurabiyesi (Perişan Kurabiye)

Selam herkese, arayı açtım bu ara biliyorum, ne yapayım hiç keyfim yok, gücüm yok, tadım yok, tuzum yok, neşem yok, hevesim yok, sanırım bir tek ben değilim çoğunuz böylesiniz, yaşadıklarımız bizi çok yordu ama en kötüsü yarın için duyulan kaygı ve belirsizlikler, atlatacağız inşAllah, tedbiri elden bırakmayalım lütfen. Bu arada büyük kuzum da döndü ikinci adresine, bir yanımda o yüzden kırık, kah gülüştük, kah didiştik, kah dertleştik, kah ağlaştık ve zaman geldi yolcu ettik gitti, Denizim gidişlerin hep güzel şeyler için olsun, mutluluk için, başarı için, kendin için olsun, yolun hep açık olsun, güzel kızım, güleç kızım, can kızım canım kızım💓

Kurabiye yaptım, annemin gün kurabiyesi, çok eski tarif en az 35 senesi var, aldı beni taa nerelere götürdü bi bilseniz, öf ya bu hüzünlü kasvetli hallerim hep mars yüzünden geri gidiyormuş gıcık şey 😉


Kaya Kurabiyesi

Malzemeler;

-1 pk (250gr) margarin veya tereyağ (oda sıcaklığında)
-1 su bardağı (200ml bardak) pudra şekeri
-2 yemek kaşığı sıvı yağ
-1 yemek kaşığı sirke
-2 yumurta
-1 pk kabartma tozu
-1 pk vanilya
-1 limon kabuğu rendesi
-1 su bardağı kuru üzüm
-1 su bardağı iri dövülmüş ceviz içi
-4-4,5 su bardağı kadar un

Yapılışı;

-Un hariç bütün malzemeleri iyice karıştırın
-Kontrollü olarak unu ekleyin, ele yapışmayan ama yumuşak bir hamur olacak
-Pişirme kağıdı serili tepsiye elinizle hamurdan koparıp şekillendirmeden koyun
-180 derecede ısınmış fırında yaklaşık 25-30 dakika pişirin
Afiyet olsun


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani