20 Ocak 2019

Vişne Dolgulu Limonlu Muffin

 Kızlar büyüdü, küçük kuzum Defne'de ( bu arada16 yaşında oldu ama her zaman benim küçük kuzum olarak  kalacak)  benim gibi mutfak meraklısı, ben bu tarifi eklerken o mutfakta başka muffin reçetesi deniyor, büyük kuzuma ver yıkasın paklasın, küçük kuzuma ver pişirsin yedirsin,ay ne mutlu bana , şükürler olsun yarabbim...
Bu muffini sırf ben seviyorum diye limonlu ve vişneli yapmış, tadımını yaptırıp yorumlarımı bekliyor, çok keyif alıyorum💖
Şimdi muffin ile ilgili fikrimi yazayım, ben çok beğendim, zaten limon ve vişne en sevdiklerimden, dokusu ve lezzeti çok iyi olmuştu, denemenizi isterim, afiyetle...

Limonlu Muffin

Malzemeler;
-3 yumurta
-1+1/4 su bardağı şeker
-2/3 su bardağı süt
-1 limonun suyu
-1 su bardağı sıvıyağ
-3 su bardağı un
-1 pk kabartma tozu
-1 pk vanilya
-1 tutam tuz
-1 limon kabuğu rendesi
Dolgusu için;
-250 gr vişne
-3 yemek kaşığı şeker
-2 yemek kaşığı nişasta

* Biz yarım ölçü yaptık 8 adet muffin çıktı, yazdığım ölçüler tam ölçüdür.

Yapılışı;
-Önce dolguyu hazırlayıp soğutalım
-Vişne, şeker ve nişastayı küçük bir tencerede kıvam alana kadar pişirin, kenarda soğusun
-Kuru malzemeleri eleyerek bir kapta karıştırın
-Şeker ile yumurtaları 2-3 dak. çırpın
-Bir bardağın içine limon suyunu koyun ve üzerini sütle tamamlayın, bardak dolsun
-Limonlu sütü yumurtalı karışıma ekleyin
-Sonra yağı ekleyin ve mikserle çok az çırpın
-Kuru malzemeleri yavaş yavaş ekleyin bu arada spatula ile karıştırmaya başlayın
-Limon kabuklarını ekleyin
-Muffin kalıplarının dibine 2 yemek kaşığı kadar kek hamuru koyun, üzerine vişne dolgusundan 1 yemek kaşığı ekleyin(sulu kısmından çok koymamaya dikkat edin)
-Sosun üzerine tekrar kek hamuru koyun, kalıpları ağzına kadar doldurmayın yarım parmak kadar boşluk kalsın
-180 derecede ısıtılmış fırında 20-25 dak. kontrollü pişirin
-Fırından çıkınca 10 dak. dinlendirin sonra kalıptan çıkarın, afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani