24 Haziran 2018

Patlıcan Salatası (Tost Makinasında)


 Şimdiii, bu lezzeti nasıl anlatsam size, bir kere benim bir patlıcan aşığı olmam ve patlıcanı çiğ hariç her haliyle yediğim için mi bilmem ama çok beğendiğim bir salata oldu, haaa evde ben hariç herkesin çok beğendiğini de söylemem lazım, çok hafif, lezzetli, serin serin, hafif yanık kokusu ve lezzeti olan (ki ben köz, is kokusunu ve lezzetini de ayrıca çok severim😋), yapımı çookkk kolay  denenmesi gereken bir tarif olarak size öneriyorum, bu arada patlıcan musakkayı da böyle denedim o da süper oldu, kısacası deneyin gari...

 Patlıcan Salatası

Malzemeler;
-3 adet patlıcan
-1 diş sarımsak
-Zeytinyağ, tuz, limon
-Maydanoz, dereotu (dereotu tercihinize kalmış)
-İsteğe göre nar ekşisi
-İsterseniz üzerine çam fıstığı da kavurup serpebilirsiniz, ben unuttum 😟
-Veee tost makinesi

Yapılışı;

-Patlıcanları alacalı soyup yıkadıktan sonra 1 parmak kalınlığında halka halka doğrayın
-Bu arada tost makinesini ısıtın
-Makineye kuruladığınız patlıcanları dizin ve makineyi kapatın
-Ben biraz uzun bekletiyorum, makineden bayaa buhar çıkıyor yani iyice suyunu verip pişiyor
-Diğer tarafta sarımsağı tuzla iyice dövün, bol zeytinyağ, limon ve nar ekşisi ile karıştırıp sos yapın
-Maydanoz ve dereotunu doğrayın
-Patlıcanları servis tabağına alın üzerine otları serpin ve sosunu üzerine gezdirin
-10-15 dak dolapta dinlendirip servis edin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani