6 Aralık 2015

Nar Reçeli


Nar Reçeli Yapalım,

Maksat biraz merak biraz da çeşit olsun diye, uğraştırdı ama sonuç güzel...
Unutmadan, 3 kg nardan ancak 1/2 kg reçel çıkıyor, haberiniz olsun :))

Nar Reçeli

Malzemeler;

- 6 adet büyük boy nar (2,5-3kg arası)
-3 su bardağı şeker
-1/2 limon
-1/4 çay kaşığı tarçın



Yapılışı;

-Öncelikle 4 su bardağı kadar taze nar suyuna ihtiyacımız var
-Ben 4,5 narı elimle sıkarak suyunu çıkardım, narları ikiye bölün baş parmaklarınız narın üzerinde diğer parmaklarınızı narın içine bastırarak suyunu sıkın
-Nar suyunu tencereye süzerek boşalttım, süzgeçte kalan narları da posası çıkana kadar iyice sıktım
-Üzerine 3 su bardağı şekeri ekledim ve yaklaşık 40 dak. kadar orta ateşte kaynattım, üzerinde oluşan köpükleri aldım
-Nar suyu olurken kalan 1,5 narı ayıkladım, narları ikiye bölüp kabuk kısmı yukarı gelecek şekilde parmaklarımı araladığım avuçuma yerleştirdim ve tahta kaşıkla tabiri caizse döverek kabuklarından ayıkladım, böylesi hem kolay hem de etrafı batırmamış oluyorsunuz
-Daha sonra narları ekleyip yaklaşık yarım saat kadar daha kaynattım
-Bir çay tabağını dondurucuya koyup iyice soğutursanız reçelin kıvam kontrolünü kolaylıkla yapabilirsiniz
-Soğuk tabağa biraz reçek koyun ve az sonra tabağı eğin, akışına göre kıvamına karar verin
-Hemen aşağı akıyorsa kaynatmaya devam
-Kıvamı olmaya yakın limonu sıkın ve tarçını ekleyin
-5 dak. daha kaynatıp altını kapatın, işte bu kadar:))
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani