29 Ocak 2015

Ballı Bademli Kek


Çok Şık ve Çok Lezzetli,,

Lokma Dergisinin harika tariflerinden biri, biz çokk beğendik eminim sizde çokk beğeneceksiniz... Afiyetle



Ballı Bademli Kek

Malzemeler;

-3 adet yumurta
-1 su bardağı toz şeker
-1 pk. krema (200ml)
-2 su bardağı un
-1 pk. kabarta tozu
-1 çay kaşığı tarçın (ben ekledim)

Üstü için;
-2 su bardağı file badem
-100 gr tereyağ
-3 çorba kaşığı süt
-3 çorba kaşığı bal
-1/2 su bardağı şeker


Yapılışı;

-Yumurta ile şekeri en az 5 dak. köpürene kadar çırpıyoruz
-Kremayı ekleyip biraz daha çırpıyoruz
-Un, kabartma tozu ve tarçını eleyerek karışıma ekliyoruz
-Unu ekledikten sonra çok çırpmayalım, sadece unu yedirene kadar tahta kaşıkla karıştıralım
-Yağlı kağıt serili 24 veya 26 cm.lik kelepçeli kalıba boşaltıyoruz
-180 derecede ısıtılmış fırında üzeri pembeleşene kadar pişiriyoruz
-Diğer tarafta üst malzemelerini bir tencereye koyup kısık ateşte homojen bir kıvam alana iyice karışana kadar karıştırıyoruz
-Pembeleşen kekin üzerine yayıp fazla oyalanmadan hemen fırına geri koyup bademler karamel rengini alana kadar pişiriyoruz
-Keke kürdan batırıp kekin pişip pişmediğini kontrol etmekte fayda var.
-Ilınınca kalıptan çıkarıyoruz.


3 yorum:

  1. Kübracım çok güzel bir kek,bayılıyorum bu keke..Arasınada krema koydunmu,inanılmaz oluyor..Tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Krema ile denrmedim, tavsiyene tşk. Nursencim, sevgiler

      Sil
  2. Tarifinizi denedim harika oldu,ben arasına krema da koydum,tarif icin teşekkürler

    YanıtlaSil

Ispanak Borani