27 Nisan 2010





















Hafif Bir Tatlı,,
Bu tatlıyı ancak 3. yapışımda ve son anda resimleyebildim, aile tarafından çok beğenildi, kreması çok güzel oluyor benim çikolatalı kısmıyla pek aram yok, rejimdeyim ama buna dayanamadım...tavsiye olunur...

Yalancı Profiterol

Malzemeler;

-1 kg. süt
-1 bardak şeker
-1 bardak un
-1 pk. vanilya
-1 pk. kremşanti+1 bardak süt
-1 pk. tuzsuz etimek

Üzerine
-1 pk. krema
-160 gr kadar çikolata
-1/2 bardak kadar süt
-Antep fıstık

Yapılışı;
-Süt, un ve şekeri iyice çırpıp ocakta kaynayana kadar pişirelim
-Altını kapatıp vanilyayı ekleyelim
-Muhallebi ılınırken kremşantiyi 1 bardak süt ile iyice çırpıp hazırlayalım
-Ilınan muhallebiye kremşantiyi ekleyip 5-6 dak. iyice çırpalım
-Kabın içine etimekleri 4-5 bölerek yayalım
-Üzerine muhallebiyi boşaltıp düzeltelim
-Diğer tarafta krema ile çikolatayı kaynatmadan eritelim, sütü ekleyip karıştıralım
-Soğuyan muhallebinin üzerine dökelim
-Dolapta 2-3 saat dinlendirelim, fıstıklarla süsleyip servis yapalım.

Aşçının notu (yani benim...) :D
Küçük kuplara da hazırlayabilirsiniz, servisi kolay olur. Orjinal tarifi hazır çikolatalı sos ile yapılıyor, ben böyle denedim çok daha güzel oldu...bir de şunu söyleyeyim sable bisküvi ile de yaptım ama etimek ile daha iyi oluyor...

1 yorum:

  1. Gerçekten çok güzel ve bir o kadar da kolay bir tatlı. Fakat etimeklerin kenar kısımları özellikle biraz sert kalıyor onun için ne yapmak gerekir bilemiyorum

    YanıtlaSil

Ispanak Borani