27 Aralık 2009

Vişneli Tavuk Göğsü





















Bir Annemden, Bir Benden..
Bu ara tatlılardan gidiyoruz, mübarek Muharrem ayı gelince annem hemen aşuresini yapar, nedense ben bir türlü yapamadım, annem sağ olsun yapsam da onun ki gibi olur mu bilmiyorum, annem ellerine sağlık, yine çok güzeldi.
Ben de tavukgöğsü yaptım, yengemin tarifi çok güzel ve pratik, tavsiye olunur...
























Vişneli Tavukgöğsü

Malzemeler:

-1 kg. süt
-2 kahve fincanı un
-3 kahve fincanı şeker
-2 tatlı kaşığı tereyağ
-Damla sakızı, vanilya
Üzerine:
-1/2 vişne (yazdan dondurucuya koymuştum)
-2,5 yk. mısır nişastası
-6 yk. şeker
-1/2 bardak su

Yapılışı:
-Süt, un, şeker ve yağı bir tencereye koyup muhallebi kıvamına gelene kadar pişirelim
-İndirmeye yakın damla sakızını veya vanilyayı ekletip bir-iki taşım kaynatıp altını kapatalım
-10-15 dak. mikser ile çırpalım
-Islattığımız borcama döküp soğutalım
-Diğer tarafta sos malzemelerini bir tencereye koyalım, blendır ile iyice karıştırıp vişneleri parcalayalım
-Pelte kıvamını alana kadar pişirelim, kaynamaya başlayınca altını kapatalım.
-Sos ılınınca muhallebinin üzerine dökelim
-1 gece dolapta bekletip servis yapalım.

















Annemin Aşuresi..

Malzemeler:

-1/2 kg aşurelik buğday
-1 bardak haşlanmış fasulye
-1 bardak haşlanmış nohut
-1 bardak kuru üzüm
-1 bardak doğranmış kayısı
-1 çay bardağı pirinç
-1-1,5 kg şeker
-1 bardak süt
-1 rendelenmiş portakal kabuğu
-Göz kararı su
-Süslemek için;nar, ceviz, fındık, kuş üzümü ....

Yapılışı:
-Buğdayı yıkayıp 1 gün önceden ıslatalım ve bir taşım kaynatıp sabaha kadar bekletelim
-Buğdayın üzerine sütü, fasulyeyi, nohutu, pirinci ekleyip kaynatmaya başlayalım
-Suyunu çektikçe sıcak su ilave edelim
-Yarım saat sonra kayısı, üzüm, portakal kabuğu rendesini ekleyip kaynatmaya devam edelim
-Şekerini koyup yarım saat sonra altını kapatalım
-Pişme süresi yaklaşık 2 saat
-Kaselere boşaltalım, ılınınca üzerini süsleyelim


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani