10 Eylül 2007



Anıları Tazelemek,,,,


Dile kolay 7-8 yıldır bir araya gelemediğimiz, çocukluk, gençlik arkadaşım cumartesi günü bizdeydi. Sanki yeni tanışıyormuş gibi duyduğum heyecanın yanında eski dostluğun verdiği huzur ve rahatlık, hepsi bir arada.. Önce resmi bir hatır sorma, arkasından gelen eski günlerin getirdiği samimiyet..Biran arkadaşımla konuşmayı, paylaşmayı özlediğimi hissettim, sizin pekçok şeyinizi paylaştığınız, gülüp ağladığınız dostlarınızdan biri.. Serap'cığım ziyaretin beni çok mutlu etti, iyi ki geldin.....
Aşağıda arkadaşım için hazırladıklarımdan olan kek ve salatanın tarifi var, kek dondurma ile tavsiye olunur.


Çikolata Soslu Kek

Malzemeler:

-5 yumura
-1,5 bardak şeker
-1 bardak sıvıyağ
-1 bardak pirinç unu
-1 bardak un
-2-3 yk kakao
-1 pk. kabartma tozu
-1 çay bardağı damla çikolata
Sos:
-1 pk krema
-1 pk sütlü çikolata
-Çikolata rendesi

Yapılışı:

-Yumurta ile şekeri iyice çırpalım
-Sırayla diğer malzemeleri ekleyip karıştıralım
-160 derecede ısıtılmış fırında pişirelim
-Kremayı ısıtıp içine çikolatayı parçalayıp atalım
-Çikolata iyice eriyince ılık kekein üzerine dökelim
-En üste bıçak yardımı ile çenttiğimiz çikolata parçalarını serpelim
-Arzuya göre dondurma ile servis yapalım.





Mayonezli Göbek Salata

Malzemeler:

-1/2 adet göbek salata (atom)
-3-4 adet sosis veya haşlanmış tavuk parçaları
-1/2 bardak iri dövülmüş ceviz
-1 çay bardağı haşlanmış mısır
-3-4 adet dogranmış kornişon turşu
-1/2 bardak doğranmış biberli yeşil zeytin
-2 diş dövülmüş sarımsak
-2 tatlı kaşığı yoğurt
-2 tatlı kaşığı mayonez
-1/2 demet dereotu
-Tuz

Yapılışı:

-Göbek salatayı yıkayıp iyice süzdükten sonra doğrayalım
-Diğer malzemeleri ekleyip karıştıralım
-1 saat kadar dolapta dinlendirip servis yapalım.

4 yorum:

  1. Kübracığım gittiğinizden beri görüşemedik, nasılsınız?Umarım işler yolundadır.Kekle dondurma farklı bir tercih denemekte fayda var. Herkese selam.

    YanıtlaSil
  2. salata ve kek muhteşem görünüyor,ellerine saglık abla.en kısa zamanda deneyeceğim.umarım yapabilirim,biliyorsun ben senin kadar yetenekli değilim.:)iftar menülerini sabırsızlıkla bekliyorum.öpüyorum.biricik kardeşin Nevra:))

    YanıtlaSil
  3. Ayla Ablacım, çok şükür iyiyiz umarım sizlerde iyisinizdir. Çok şükür diyelim... Denemeni tavsiye ederim.
    Sevgiler,,
    Nevrişim sen beni istesen geçersin, salatayı özellikle tavsiye ederim. Biriciğim bende seni öpüyorum, bu sene iftar yapmayı pek düşünmüyorum açıkçası,,
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. sevgili arkadaşım. eski dostum.sayfayı ancak açtım ve bana hazırladığın ikramlarını gördüm (resimlerinden tanıdım) hakkımda yazdıklarını okudum.inan ben de ogün seni gördüğüme cok ama cok mutlu oldum.aynı duyguları ben de yaşadım. her zamanki becerini yine konuşturmuşşun. senin kadar iyi yapamasamda ben de sana bir seyler hazırlamak isterim tez zamanda görüşelim.arayı bu kadar uzatmadan. kendine dikkat et hakikatli, becerikli, sağlam dostluğu olan sevgili arkadaşım. güzel bir gün geçirdik. tekrar görüşmek üzere çok öpüyorum
    serap

    YanıtlaSil

Ispanak Borani