24 Mart 2007




24 Mart Eşimin Doğum Günü

Bugün eşimin doğum günü , Allah sağlıklı uzun ömür verir inşallah. Artık kırklı yaşların basamaklarını çıkmaya başladı, hep beraber nice senelere olsun , bizim cadılar ve ben seni seviyoruz, doğum günün kutlu olsun.
Eşim için cheesecake yapmıştım, tarifi aşağıda...

Ahududulu Cheesecake

Malzemeler:

-2 pk yulaflı büsküvi
-150 gr tereyağ(yumuşak)
-750 gr labne peynir
-150 gr şeker
-3 yumurta
-4 yk. un
-1 pk vanilya
-5-6 yk ahududu reçeli
-2 yaprak jelatin
-3 yk. sıcak su

Yapılışı:

-Bisküvileri un haline getirip tereyağ ile iyice yoğuralım
-22 cm kelepçeli kalıba iyice bastırarak yerleştirelim
-Labne peynirler ile şekeri mikserle iyice çırpalım, yumurtaları ve vanilyayı ekleyelim
-İyice çırpıp kalıba boşaltalım, önceden 140 derecede ısıtılmış fırında 1 saat kadar pişirelim
-Fırından çıktıktan sonra iyice soğutalım, hatta birgün önceden yapıp 1 gece dolapta bekletebilirsiniz
-Jelatinleri soğuk suda yumuşatalım, daha sonra sıcak su ile eritip receli ekleyelim ve iyice karıştıralım
-En üste dökelim ve 1-2 saat dolapta beklettikten sonra kalıptan çıkaralım ve kenarlarını hindistan cevizi ile kapatalım.

Pişerken kalıptan biraz yağ damladı, ben fırının içine alimünyum folyo yaydım, bilginize..

6 yorum:

  1. çok tatlıııymışş bu pasta.. çok güzel görünüoo.. ellerine sağlıkk Kübra ablacım..
    Eşinin doğum günü kutlu olsun.. Allah uzun, hayırlı ömürler nasip etsin sizlere..

    YanıtlaSil
  2. Kubracigim, cok guzel, ellerine saglik. Esine nice saglikli ve mutlu yaslar diliyorum.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Kübra görüntü bir harika ellerine emeğine sağlık.Eşininde doğum gününü kutluyorum size birlikte mutlu sağlıklı bir ömür diliyorum sevgiler.
    www.pastacikiz.com

    YanıtlaSil
  4. Kübra'cığım beğendiğine sevindim. İyi dileklerin için tşk.
    Sevgiler
    Defne'ciğim ziyaretin ve iyi dileklerin için çok teşekkür ederim. Sevgiler
    Pastacıkızım:)hoşgeldin,senin pastalarında çok güzel görünüyor senin de ellerine sağlık. GGüzel temennilerin için tşk.
    Sevgi ile

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Kübra,
    pastan çok güzel görünüyor ellerine sağlık. eşinin de doğum günü kutlu olsun . sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim Sevda Mavisi, tadıda güzeldi, sevgiler

    YanıtlaSil

Ispanak Borani