28 Ağustos 2006

Nihayet 3. tarif

Sayın Emine Beder'in yakın takipçisiyim, verdiği bütün tariflerde tam sonuç alıyorum. Bu kekde onun tarifi, tarifi tam uyduladım ve pastanelerde satılan kekler gibi oldu, tavsiye olunur.

Üzümlü-Limonlu Kek

Malzemeler:

-3 yumurta
-1 su bardağı sıvıyağ
-1 su bardağı limonlu su (1/2 limon+su)
-3 su bardağı un
-2 su bardağı şeker (ben 1,5 koydum)
-1 pk. kabartma tozu
-1 limon kabuğu rendesi
-1 su bardağı kuru üzüm

Yapışı:

-Yumurtaları şeker ile köpürüp beyazlaşana kadar çırpalım
-Limonlu suyu, yağı ekleyip çırpalım
-Elenmiş unu, kabartma tozunu, limon kabuğunu ekleyip düşük ayarda karıştıralım
-Hamurun 2/3'sini yağlanmış kalıba boşaltalım
-Kalan hamura üzümleri ekleyip karıştıralım ve kalıba onuda boşaltalım
-160 derecede ısıtılmış fırında pişirelim. Afiyet olsun

1 yorum:

  1. Bende Emine Bederin tariflerini çok yapıyorum, bende kekler pastalar kitabı var. Bende güzel sonuçlar alıyorum. Kek çok güzel ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Ispanak Borani