11 Ağustos 2006



Şipşak helva yaptım,

Canım helva isteyince az bir malzeme ile un helvası kavurdum. İçine fıstık bile koyamadım, çünkü kalmamış. Görüntüsü hoş oldu, bir fikir vermek amacıyla sizlerle paylaşmak istedim.
Helva Topları

Malzemeler:

-125 gr tereyağ
-1 su bardağı un
-1 su bardağı şeker
-2 su bardağı su veya süt
-Hindistan cevizi, fındık

Yapılışı:

-Tereyağınını eritip unu içine ekleyelim ve un pembeleşene kadar kavuralım
-Kavrulan unun içine şekeri döküp 1-2 karıştıralım
-Önceden ısıttığımız su veya sütü ekleyelim ve suyunu çekince altını kapatalım
-Üzerine temiz bir bez kapatıp 15-20 dak demlendirelim
-Servis tabağına şekillendirip (ben dondurma servis kaşığı kullandım) üzerine fındık ve hindistan cevizi koyup ılık olarak servis yapalım.

3 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba bende helvayı çok severim tatlı krizlerim tutunca hemen kavururum. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor. Benimde sitem yeni beklerim
    Sevgiler
    Ebru

    www.ebrununyemekleri.azbuz.com

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Pembeli ve Ebru ilginize teşekkürler, görüşmek üzere..

    YanıtlaSil

Ispanak Borani