26 Ocak 2017

Karamelli Revani


 Uzun zamandır revani yapmamıştım, daha doğrusu sıra gelmemişti. Bu tarifle sık sık revani yapar hale geleceğimi artık biliyorum, şiddetle denemenizi tavsiye ediyorum, biz bayıldık, siz de bayılacaksınızzz :))
Pembecupcake.com'a teşekkürler...


Karamelli Revani

Malzemeler;

-3 adet yumurta
-1 su bardağı sıvıyağ
-1 su bardağı yoğurt
-1 çay bardağı toz şeker
-2 türk kahvesi fincanı irmik
-1,5 su bardağı un
- 2 pk. kabartma tozu
-1 pk. vanilya
-1/2 limonun rendelenmiş kabuğu

Şerbeti için;

-3,5 su bardağı şeker
-4 su bardağı sıcak su
- 1 çay kaşığı limon suyu
 


Yapılışı;

-Yumurtalar ile şekeri 3-4 dakika iyice çırpın
-Yoğurt, yağ ve irmiği ekleyip tekrar çırpın
-Un, kabartma tozu, vanilya ve limon kabuğunu ekleyip katıştırın
-Yağlanmış büyük kare borcama hamuru boşaltın
-Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında altı ve üstü kızarıncaya kadar pişirin
-Pişen revaniyi soğumaya bırakın
-Çelik bir tencereye şekeri boşaltın ve orta ateşte karamel rengini alıncaya pürüssüz hale gelinceye kadar yanmamasına dikkat ederek ara ara tahta kaşıkla karıştırara eritin
-Üzerine sıcak suyu azar azar ekleyin (dikkat yanmayın, sıçrar)
-Şeker önce sertleşip sonra eriyecek yani eriyene kadar kaynatın
-Limonu ekleyip altını kapatın
-Şerbetin ilk sıcaklığı gidince soğuk revaniye gezdirerek şerbetleyin
-Üzerini 5 dakika kadar bir tepsiyle kapatın
-Şerbeti tamamen çekene kadar bekleyin, ben akşam yapıp ertesi gün ikram ettim
-Üzerini istediğiniz gibi süsleyip servis edin
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani