12 Mart 2016

Peynirli Köfteler


Arda'nın Mutfağı; sıkı takipçilerindenim, yaptığı herşey süper oluyor. Bu tarif de ondan gelsin sizlere, orijinal tarifinde parmesan kullandı ama evde o an mevcut olmadığı için  dedim ki "tulum peynirinin nesi eksik" :))  (parmesana karşılık pek gelmesede) yaptım ve oldu...

Peynirli Köfteler

Malzemeler;

-1/2 kg kıyma
-4 diş dövülmüş sarımsak
-1 yumurta
-3/4 su bardağı ekmek kırıntısı
-3/4 su bardağı ufalanmış tulum peyniri
- 1 yemek kaşığı ketçap
-Tuz, karabiber

Sosu İçin;

-3-4 adet doğranmış domates (ben yazdan yaptığım domates sosu kullandım)
-2 diş dövülmüş sarımsak
-1 tutam şeker
-Tuz, karabiber
-6-7 dal fesleğen (ben taze kişniş kullandım)

Kızartmak için 1 yemek kaşığı tereyağ
Üzeri için rende kaşar peyniri


Yapılışı;

-Köfte malzemelerini bir kapta karıştırıp iyice yoğurun ve bir kenarda biraz dinlendirin
-Domates sosu için fesleğen dışındaki  malzemeleri bir tencerede 10-15 dak. kaynatıp indirmeye yakın fesleğeni doğrayalım ve altını kapatalım
-Köfteleri cevizden biraz büyük toplar gibi şekillendirelim
-Tereyağ erittiğimiz tavada sadece dışları mühürlenecek (kahverengi kabuklanacak)şekilde köfteleri
 çevirelim
-Daha sonra bir fırın tepsisine dizelim, sosu önce köfteleri kızarttığınız tavaya döküp tavadaki lezzetle birleştirelim ve sonra köftelerin üzerine gezdirelim
-En üste kaşar rendesi serpip 180 derecede ısıtılmış fırında kaynamaya başladıktan sonra 10-15 dak. pişirelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani